15 Ekim 2012 Pazartesi

Türkiye'de Metal Kültürü [Gece Avcısı]



Metal, Türkiye'de ilk yayılmaya başladığı zamanlar da daha dünyada yoktum. Metal'in Türkiye'deki ilk zamanlarını bilemem ama abilerimin anlattıklarına göre, metal shop bile yokmuş.. Son birkaç senede Türkiye'ye gelmiş Metal Shoplar. Kaldı ki bu gün bile Türkiye'nin tüm kesimlerinde yok. Ama olmasına da gerek yok. Metal dinlemek için illa Pentagram kolye, küpe, siyahlar içinde olmanıza gerek yok. Ben 12 yaşımda Metal ile tanıştım. Tabi ki ilk başlarda hafiften başladım. Lap diye Heavy Metal ile başlamadım. Fakat gün geçtikçe daha sert müziğe açlığım arttı. Neyse işi çok uzatmayayım... Aslında bu yazımda Türkiye'deki büyük bir sorunu eleştirmek istiyorum. Nedir bu büyük sorun, anlatayım.

Türk insanı Metal'e hak ettiği değeri vermiyor. Varsa yoksa 1980 Metallica şampiyon başka büyük yok. Yahu tamam, Metallica büyük grup, önemli grup, 30-40 senelik grup ama Metallica var diye diğer grupları, diğer tarzları dinleyemeyecek miyiz? Türkiye'de çoğu Metalcinin düşüncesi şu "Heavy Metal'den başka metal yoktur. Diğer gruplar özenti." Neden diğer türleri çalan grupların hakkını yiyorsun ki? Diğer gruplarda Metal için çaba gösteriyor. Niye bu grupları hiçe sayıyorsun? Türkiye'de metal grubu çıkar "Bunlar ne anlar lan, Metallica varken" derler... Yeni grupları da destekleyin, desteklemezseniz gruplar nasıl gelişecek? Yeni, genç grupların daha çok yanında durmalısın. Tabi ki eski grupları dinlemeyin, boş verin demiyorum. Böyle bir şey demeye hakkımda yok zaten. Ama Metal'in o gruplardan ibaret olmadığını da bilin. Çokta iyi, başarılı gruplar vardır. Slipknot'a ergen grup derler, kaç tanesi çalabilir parçalarını? Belki 1-2 kişi...

Eğer Metal'in Türkiye'de gelişmesini istiyorsan, Türk gruplarının oluşmasına izin vereceksin, onları destekleyeceksin, 10 TL verip konserine gideceksin. Başka türlü Türkiye'de Metal gelişmez. Sen grupları hiçe say sonra Türkiye'de niye Metal gelişmiyor dersin. Senin yüzünden gelişmiyor. Çok başarılı Türk metal grupları var. Mesela: Pickpocket, 80 Kalibre, Tahrip, Decayed Zombie gibi... Kaçımız biliyoruz? Çok az kısım biliyor. Lütfen Metal kültürünü geliştirmek için elinizden geleni yapın. Metal türlerini ayırmayın. İnsanların emeklerini hiçe saymayın.

Not: Yazımda Metallica'yı örnek olarak kullandım. Eski bir grup olduğu için. Yoksa Metallica ile bir alıp veremediğim yok.

Teşekkürler.

- Gece Avcısı (Mustafa Kösem)

2 yorum:

  1. Biz tek yumurta ikizimiyiz neyiz aynı şeyi düşünüyoruz. -Malkavian-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir, ortak düşüncelere sahip olmak güzel bir şey. :)

      - Gece Avcısı

      Sil