18 Ekim 2012 Perşembe

Toplumda Metal ve Suçlar [Gece Avcısı]



"Ben kimseyi öldürmedim, kimseyi öldürtmedim, bıçaklarıyla üzerinize gelen çocuklar, onlar sizin çocuklarınız, onlara ben öğretmedim. Siz öğrettiniz."

- Charles Manson


Yazıma ünlü seri katil, aynı zamanda Marilyn Manson'ında soy adını aldığı seri katilin sözü ile başlıyorum. Sebebini açıklıyorum, önceki yazımda Metal'in toplum tarafından dışlandığını, sevilmediğinden bahsetmiştim. Bunu hepimiz biliyoruz. Dünyada bazı olayların (katliam, intihar vb.) yaşanmasının sebebini Metal olduğunu iddia ediyorlar. Mesela 20 Nisan 1999 tarihinde Amerika'daki Columbine Lisesi Katliamı'ndan başta Marilyn Manson ve Rammstein'ın sorumlu tutulmasıydı. Bu suçlamalar üzerine kurbanların ve ölüm tehlikesi yaşayan öğrencilerin ve diğerlerinin (öğretmen, görevli vb.) aile yakınlarının bu iddialara inanması ve bu insanların peşine düştüğünü herkes biliyor. Gerçekten suçlamalar doğru muydu? Tabi ki hayır fakat bu iddialara inan insanlar gerçeği kabul eder mi, hayır. Bunların üzerine Marilyn Manson'ın diğer ünlü seri katiller Richard Ramirez ve Jeffrey Dahmer'ı sevdiğini, onları anladığını ve müzikle tanışmasaydı onlar gibi olacağını söyleyince halk iyice kendinden geçti ve Marilyn Manson'ın evini çevrelediler. Marilyn Manson tam bir sene boyunca evden çıkamadı. Neyse bunları zaten biliyorsunuz, daha fazla uzatmayayım.


Bu Columbine Lisesi Katliamı sadece bir örnekti, bunun gibi suçlamalar çok fazla var. Neden Metal'i suçluyorlar? Çok basit, çünkü Metal insanların acılarını, korkularını, eksiklerini yüzüne vurur. İnsanlar, bu acılarını, korkularını istemedikleri için kendilerini kandırmaya çalışır, başarırlar da, bu yüzden Metal'i suçlarlar. Peki bu örneklerden Türkiye'de yok mu? Tabi ki var, her ne kadar Metal olmasa da Türkçe Rock müzik yapan Murat Kekilli, "Bu Akşam Ölürüm" şarkısından sonra bu şarkıyı dinleyip intihar edenler çok oldu. Fakat kimse bu suçları kendinde, ailesinde, çevresinde aramadı, direkt sanatçıyı suçladılar. Yakın zamanlar da olan olayda, Duman grubunun "Haberin Yok Ölüyorum" şarkısını dinleyip intihar edenlerdi. Yine herkes suçu gruba ve müziğe attı.


Metal hiçbir zaman iktidar olmaz ama sonsuza dek yalanları devirmeye devam edecektir !


Charles Manson'ın sözü ile yazıma başlamamın sebebi işte buydu. Onlar sizin çocuklarınız, onlara siz öğrettiniz, biz değil.


Teşekkürler.


- Gece Avcısı (Mustafa Kösem)

1 yorum: